مجله

نحوه نصب باکس موتورسیکلت

نحوه نصب باکس موتورسیکلت

یکی از بزرگ‌ترین معایب هنگام موتورسواری این است كه فضای ذخیره‌سازی کافی برای همه وسایل شما وجود ندارد. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این مشکل، تهیه باکس‌های ذخیره‌سازی است که معمولاً در کناره‌ها یا پشت موتورسیکلت قرار می‌گیرد و فضای کافی برای نگهداری از تمام وسایل را فراهم می‌کند.

با توجه به ترافیك بالا در شهرهای بزرگ موتورسیکلت‌ها وسیله نقلیه عالی برای رسیدن سریع‌تر به مقصد می‌باشد. اما تنها معایب استفاده از موتور وقتی است ‌که برای حمل لپ‌تاپ یا كتاب و كیف خود برای محل کار یا دانشگاه و حتی برای خرید كردن استفاده كنید. در این صورت، اهمیت نصب باكس و نحوه نصب باکس موتورسیکلت نمود پیدا می‌کند.

باکس وسیله‌ای كاربردی برای موتورسیکلت است كه در اندازه و حجم‌های مختلف بسته به‌اندازه موتورسیکلت در بازار وجود دارد. اگر تجربه موتورسیکلت‌سواری داشته باشید، حتماً متوجه بزرگ‌ترین ایراد آن‌که كمبود فضای لازم است، شده‌اید. تقریباً همه موتورسیکلت‌ها فضای كمی دارند و نمی‌توان از آن‌ها برای خرید كردن یا سوار كردن افراد بیشتر استفاده كرد. معمولاً نصب باكس بهترین گزینه برای استفاده حداكثری از فضای موتورسیکلت است.

خوشبختانه، نصب باكس مشكل بزرگ نیاز موتورسواران به كمبود یا نداشتن فضای ذخیره‌سازی كافی را حل كرده است. اما نکته‌ای كه در مورد نحوه نصب باکس موتورسیکلت باید بدانید اینكه نصب باکس برای همه موتورها مناسب نیست و قیمت گرانی دارد.

درهرصورت، اگر نیاز به نصب باكس برای موتورسیكلت خوددارید، تمام آنچه باید در مورد نحوه نصب باکس موتورسیکلت، مزایا و معایب و انتخاب بهترین نوع باكس بدانید، در این مقاله بیان‌شده است.

 

اگر وقت کافی برای مطالعه این مطلب ندارید میتوانید به پادکست صوتی آن گوش دهید:


چرا برای موتورسیکلت به نصب باکس نیاز داریم؟

اغلب باکس‌ها با در نظر گرفتن راحتی و ایمنی موتورسوار طراحی‌شده‌اند. اغلب باکس‌ها بهترین کیفیت دارند که سال‌ها دوام می‌آورند، به این معنی که خرید باكس سرمایه‌گذاری بزرگی برای شما محسوب می‌شود. بسیاری از افراد از باکس موتورسیکلت متنفرند، زیرا معتقدند زیبایی ظاهر موتورسیکلت را خراب می‌کند اما جدا از مزیت‌های زیبایی‌شناسی، نصب باکس مزایا و معایبی از قبیل زیر دارند:

مزایا:

نصب باکس موتورسیکلت مزایای بیشتری نسبت به آنچه تصور می‌کنید از راحتی گرفته تا ایمنی به همراه دارد.
• فضای ذخیره‌سازی بیشتر و متنوع برای خرید ها و وسایل ضروری شما
• موتورسیکلت معمولاً فقط فضای کوچکی برای نگهداری وسایل شما دارد یكی از مزیت باکس‌ها اینكه به دلیل مجهز بودن به قفل بر روی باكس اقلام شمارا ایمن نگه می‌دارد.
• اغلب باکس‌ها ضد آب‌وهوا هستند، به این معنی که نگهداری تمام وسایل ضروری شما به‌دوراز گردوغبار و آب باران در باكس محفوظ می‌ماند.
• باکس‌ها ایمنی لازم در جلوگیری از آسیب بدنی در صورت تصادف فراهم می‌کند.

معایب:

• حمل بار بیش‌ازحد: بیشتر موتورسواران ترجیح می‌دهند باکس‌های بزرگ‌تری را نصب کنند. اما بهترین حداکثر ظرفیت باکس‌ها حدود 10 کیلوگرم است، اگر بیشتر از این میزان بار باكس شود، تعادل و مرکز ثقل موتورسیکلت به هم می‌خورد.
• مشکل در جابجایی: حتی باکس‌های خالی نیز وزن زیادی به موتورسیکلت اضافه می‌کنند و ممكنه هنگام راندن موتور با مشكل مواجه شوید.
• آسیب به موتورسیکلت در صورت اضافه كردن حمل بیش از بار به باكس
• به‌طور خلاصه، باکس بزرگ برای موتورسیکلت کوچک نخرید و (صرف‌نظر از اندازه موتورسیکلت) هرگز باکس خود را بیش‌ازحد بار نکنید.

نحوه انتخاب باکس موتورسیکلت

باکس‌های موتورسیکلت از بسیار ارزان تا گران‌قیمت بانام‌های تجاری متغیر وجود دارد. استفاده از باکس برای همه موتورها مناسب نیست و در ابتدا باید متناسب بودن آن با موتورسیکلت خود را بررسی كنید.
• اندازه و شکل باکس
به‌عنوان قاعده کلی، باکسی باید فضای كافی برای نگهداری از اقلام ضروری را داشته باشد، معمولاً حجم حداقل 37 و حداکثر 46 لیتر موردنیاز است. توجه داشته باشید که شکل باکس به میزان نگهداری آن روی موتورسیکلت تأثیر می‌گذارد، نحوه نصب نادرست، قرار دادن وسایل داخل باكس را سخت‌تر می‌کند. بنابراین در نظر گرفتن اندازه و میزان فضای اشغال باكس بسیار مهم است.
• مکانیسم قفل
یکی از مزایای اصلی باکس‌ها اینکه می‌توان آن‌ها را قفل کرد. توجه داشته باشید كه حتی بهترین باکس‌ها نیز سرقت می‌شوند، بنابراین باید از ایمنی و وجود قفل در آن‌ها مطمئن باشید.

نحوه نصب باكس موتورسیکلت

در بسیاری از موتورها، ابتدا باید صندلی را بردارید و گیره‌های نگه‌دارنده روی موتور وصل کنید. در این مرحله براكت و پایه باكس را با پیچ و مهره روی محل موردنظر محكم كنید.
گام بعدی باكس را به‌طور ایمن در پشت گلگیر موتور نصب كنید. اگر نصب باكس برایتان سخت است می‌توانید از مكانیك كمك بگیرید.
بعد از نصب بررسی كنید باكس شل نباشد و تا حد امکان متقارن با موتورسیکلت باشد. همچنین مطمئن شوید باكس دقیقاً روی محل موردنظر قرار گیرد و مکانیسم قفل را آزمایش کنید. اگر كلید قفل به‌خوبی نچرخد یعنی باكس درست نصب نشده است. همچنین، باید فاصله کافی بین کیس و اگزوز وجود داشته باشد و قاب‌های باكس به هیچ قسمتی از موتور برخورد نکنند.
توجه داشته باشید، نحوه نصب باكس بر کنترل موتورسیکلت شما تأثیر بگذارد، مثلاً باید از عبور در فضاهای باریک اجتناب کنید و همیشه حداکثر سرعت مشخص‌شده توسط سازنده باكس را رعایت کنید (معمولاً 130 کیلومتر در ساعت یا 80 مایل در ساعت). اگر از حداکثر سرعت تجاوز شود تأثیر خطرناکی بر کنترل موتور دارد.

بهترین باکس‌های موتورسیکلت

انواع باکس‌ها بسته به ميزان حجم و ابعاد، ضد آب، نوع مصرف آن و نوع جنس و نوع شكل باكس متفاوت است. برخي از باكس براي پيك موتوري يا حمل غذا و حمل محموله‌های پستی به كار می‌رود . اگر باكس براي حمل غذاي رستورانی می‌خواهید بايد مواد به‌کاررفته در آن به‌طوری باشد كه غذا را گرم نگه دارد و درهرصورت ضد آب باشد. همچنين افراد عادي نيز می‌توانند براي جابه‌جایی وسايل خود باكس داشته باشند.
معمولاً برند ردلاین در ايران در حجم و ابعاد و قیمت‌های مختلف وجود دارد كه می‌توانید بر اساس نيازهاي كاري خود کیفیت ساخت فوق‌العاده زیادی از راحتي استفاده تا مکانیسم قفل عالي دارد.

‫5/5 ‫(1 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 4 =