مجله

چک‌لیست هوای سرد: نکاتی برای موتورسواری در زمستان

نکاتی برای موتور سواری در زمستان

در هوای سردی که حتی پرنده‌ها سکوت می‌کنند و کسی به تماشای بازی فوتبال نمی‌رود، آیا موتورسیکلت خود را در گوشه‌ای پنهان کرده و ماه‌ها آن را نخواهید دید؟

و یا اینکه درعین‌حالی که نمی‌توانید کاری برای پرنده‌ها و فوتبال کنید، موتورسواری خود را ادامه می‌دهید و زندگی هیجان‌انگیزتان حتی در فصل سرد ادامه دارد؟

موتورسواری در هوای سرد چالش‌های منحصربه‌فردی را به همراه دارد و بهتر است این لیست مهم از نکات مربوط به موتورسواری در زمستان را رعایت کنید.

 

1. کلاه ایمنی

برای شروع، فرض کنیم کلاه ایمنی به سر دارید. ازآنجایی‌که می‌توانید گرمای زیادی را از طریق سر خود از دست بدهید، کلاه ایمنی یک بخش کلیدی از لباس زمستانی است. به‌هرحال باید به‌طور مرتب کلاه خود را بازرسی کنید، اما در طول زمستان به‌طور خاص آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کلاه ایمنی سالم است و دریچه‌های باز و بسته می‌شوند.

2. کاپشن موتورسواری

با سرد شدن هوا فقط یک ژاکت بزرگ و کلفت را از کمد خود بیرون نیاورید.  یک ژاکت مخصوص موتورسواری در هوای سرد بگیرید. به یاد داشته باشید، لباس‌های گشاد گرما را در خود نگه نمی‌دارند و وزش باد مداوم باعث خستگی سوار می‌شود. یک ژاکت موتورسواری  در هوای سرد باید راحت باشد و دارای محافظ حرارتی اضافی باشد. همچنین مهم است که ژاکت حرکت شما را محدود نکند، بنابراین بتوانید کنترل موتورسیکلت خود را حفظ کنید.

3. شلوار موتورسواری

بر اساس موقعیت سواری، پاهای شما اغلب در معرض دیدترین قسمت‌های بدن شما هستند پس مطمئن شوید که با شلوار موتورسواری به‌خوبی محافظت می‌شوندمطمئن شوید که آن‌ها به‌خوبی پای شمارا می‌پوشانند، اما همچنان به شما اجازه می‌دهند که پای خود را در پشت چراغ‌های قرمز به‌راحتی پایین بیاورید و ترمز کنید.

4. دستکش موتورسواری

مانند ژاکت و شلوار، دستکش‌های زمستانی نیز باید کاملاً مناسب باشند. گرما را حفظ کنند و درعین‌حال حرکت آزادانه را برای کار کردن با کلاچ، ترمز و دکمه‌ها و سوئیچ‌های مختلف به شما بدهند. دستکش‌های خوب روی آستین‌های ژاکت شمارا می‌پوشانند و جلوی نفوذ هوای سرد را بیشتر می‌گیرند.

5. چکمه‌های موتورسواری

چکمه‌های زمستانی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، زیرا پاهای شما اغلب در معرض باد جاده قرار دارد. چکمه‌های زمستانی باید روی شلوار شما را بپوشانند و قسمت‌های باز پوست را کاهش دهند. اطمینان حاصل کنید که چکمه‌های شما دارای آج مناسبی هستند و می‌توانند محیط‌های لغزنده را تحمل کنند.

 

نکات دیگری برای موتورسواری در هوای سرد

گردن خود را فراموش نکنید. می‌توانید با پوشیدن یک زیر پیراهن یقه‌دار یا خرید یک روکش مخصوص گردن این مشکل را برطرف کنید. جوراب‌ها هم مهم هستند.

لباس‌های آغشته به آب محافظت حرارتی کمی دارند، به همین دلیل است که وسایل سواری زمستانی باید در برابر آب مقاوم باشند. پشم انتخاب هوشمندانه‌ای است، زیرا می‌تواند رطوبت را از پوست دور کند. همچنین مراقب هرگونه تعرق باشید. اندام‌های شما باید نفس بکشند و اجازه دهند هرگونه عرق از طریق لباس شما پخش شود.

لایه لایه لباس بپوشید. لباس‌های زیر بلند سطح دیگری از گرما را اضافه می‌کنند، درحالی‌که سویشرت‌ها و شلوارهای جین لایه میانی خوبی از محافظت را ایجاد می‌کنند.

 

بازرسی موتورسیکلت زمستانی

حالا که لباسی برای مبارزه با برف و یخ پوشیده‌اید، بیایید به موتورسیکلت شما نگاه کنیم.  به یاد داشته باشید که به‌طور منظم زنجیر ، لاستیک‌ها ، ترمزها و سیستم تعلیق را بررسی کنید تا مطمئن شوید که موتور شما در شرایط مناسبی است. واضح است که جاده‌های زمستانی ترسناک‌تر از جاده‌های تابستانی هستند.  مطمئن شوید که دوچرخه‌تان از نظر فیزیکی برای حمله زمستان آماده است.

 

خطرات منحصربه‌فرد برای موتورسواری در زمستان

هنگامی‌که آماده رفتن به جاده هستید، به یاد داشته باشید که چندین خطر منحصربه‌فرد برای موتورسوار در زمستان وجود دارد. مراقب هر چاله جدیدی که ظاهر می‌شود باشید. برف‌روب‌ها عاشق تبدیل بزرگراه‌ها به مسیرهای پرمانع هستند. همیشه مواظب نمک و شن و ماسه اضافی جاده باشید که معمولاً در نزدیکی تقاطع‌ها جمع می‌شود.

ایمن باشید: هوشیار سوار شوید، آماده سوار شوید و با اطمینان سوار شویدموتورسواری زمستانی می‌تواند پرارزش‌ترین موتورسواری باشد که تابه‌حال تجربه کرده‌اید.

 

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 3 =