مجله

پنج دليل برای موتورسواری در شهر

پنج دلیل برای موتورسواری در شهر

موتورسیکلت‌سواری بدون شک مؤثرترین داروی جادويي ضدافسردگی روی کره زمین است که منجر به‌سلامت روان و تندرستی می‌شود. افرادی که با آسیب‌های جسمی مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنند، سواری و هدایت موتور باعث تقویت ماهیچه‌های ناحیه شکم می‌شود و همچنین به شما کمک می‌کند تا زانوها و ران های بسیار سالم‌تر و قوی‌تری داشته باشید. علاوه بر اين، حفظ تعادل در حين ترمز کردن و تنظیم کلاچ حین سواری باعث تقویت توده عضلانی می‌شود. این‌ها تنها يكي از پنج دليل براي موتورسواري در شهر است.

موتورسواری لذتي متفاوت از رانندگي با ماشين است و خوشبختانه، هیچ رده سنی برای راندن موتورسیکلت وجود ندارد. دوستداران محیط زیست معتقدند موتورسیکلت‌ها ازنظر آلودگی و ترافیک آسیب کمتری به محیط شهري وارد می‌کنند. باوجود شلوغی‌های شهري، انتخاب موتورسیکلت نسبت به ساير وسايل نقليه ديگر بسیار مفید است و به شما امكان می‌دهد در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی و از پارك آسان و هزينه نگهداري کمتر در سطح شهر لذت ببريد.

برای بسیاری از افراد احتمالاً ترافیک شوك بزرگي محسوب می‌شود. تصادفات و نقض قوانين رانندگي نيز باعث شده واکنش ترس از رانندگی در بسياري از افراد منجر به انتخاب موتورسیکلت شود. موتورسیکلت‌ها ماشین‌آلات بسیار لذت بخشي ازلحاظ سرعت و مانور هستند درصورتی‌که دلايل استفاده از آن‌ها را بدانيد. طبیعتاً دلايل زيادي براي موتورسواری در شهرهای بزرگ وجود دارد كه در اين مقاله با محدود كردن تنها پنج دليل براي موتورسواري در شهر بيشتر شمارا با اين وسيله كاربردي و مفيد آشنا می‌کنیم.

 

اگر وقت کافی برای مطالعه این مطلب ندارید میتوانید به پادکست صوتی آن گوش دهید:

 

چرا موتورسیکلت وسيله نقليه محبوب شهری است؟

ما در دنیایی پریشان و پرتنش زندگی می‌کنیم و همواره درگير بچه‌ها، خانواده، شغل و مديريت مسائل و مشكلات خود هستيم، درحالی‌که سواري با موتورسیکلت اضطراب‌های روزمره را كنار می‌زند و باعث تعامل بهتري با نزدیکانتان می‌شود.

رفت‌وآمد در شهرها باوجود حجم گسترده ماشین‌ها و وسايل نقليه سنگين زمان نامحدودی می‌خواهد، برای آن دسته از ما که می‌خواهیم جنبه‌ای منحصربه‌فرد و متفاوت را تجربه کنیم، موتورسیکلت راهی باورنکردنی برای اين منظور است. اگر در يك كشور توريستي زندگي می‌کنید، می‌توانید از مناظر زیبا و توريستي شهر لذت ببريد.

برای بسیاری از موتورسواران، رانندگي با موتور به‌غیراز فعالیت تفریحی علاقه‌ای خاص است. با موتورسیکلت می‌توانید در هر زمان و هر مكان با حس قدرت و آزادی بيشتري رانندگي كنيد. همچنين هيجان و افزايش آدرنالین، حس شادتري هنگام رانندگي با موتور می‌دهد. تجربه حس شادابي، سرعت و ماجراجویی هنگام كار با موتورسیکلت هيجان آدرنالین فراموش‌نشدنی را در شما ايجاد می‌کند. قدرت و سرعتی که با تکان دادن مچ دست هنگام موتورسواري انجام می‌دهید، نوعي تزريق آرامش و قرار گرفتن در حالت مراقبه است. البته به خاطر داشته باشید که برای لذت بردن از موتورسواری بايد مسائل ايمني را رعايت كنيد.

 

واقعیت‌های باوركردني موتورسواري در شهر

  • ذهن آگاهی و مراقبه

بخشی از مراقبه ناشی به‌طور طبیعی با تمام وسایل نقلیه موتوری دوچرخ اتفاق می‌افتد. به‌عنوان نمونه نظارت مداوم بر وضعیت جاده، سرعت، زاویه، وضعیت بدن، بررسي وضعیت جاده، موقعیت قرار گرفتن در جاده همه به‌مانند مراقبه ذهن شمارا از نگرانی‌های غیرضروری پاک می‌کند.

  • بهبود سلامتي

یک ساعت موتورسواري 40 کالری بیشتر از رانندگی با ماشین می‌سوزاند. درسته كه موتورسواری یک روش معجزه‌آسا برای کاهش وزن نیست ولي با آزاد كردن اندورفین در بدن برای سلامت روان معجزه می‌کند و فرد را با اعتمادبه‌نفس تر، مهربان‌تر و به‌طورکلی شادتر می‌کند

  • كاهش استرس

موتورسواری تمام تنش و استرس شمارا از بین می‌برد و حس آرامش و راحتی را برای بدن و ذهن به ارمغان می‌آورد كه تنها از طریق مدیتیشن حصول پيدا می‌کند. طوري كه بعد از هر بار موتورسواری احساس انرژی‌خواهید كرد. به همين دليل برخي موتورسواري را نوعي درمان و سبک زندگی براي رهايي از استرس می‌دانند.

  • افزايش سلامت روان و تندرستی

اين واقعيت كه موتورسیکلت ذهن فرد را هنگام راندن تقویت می‌کند، بيراه نيست. درنتیجه، موتورسواری به‌طورقطع نتایج مثبتی بر سلامت روانی و تندرستي می‌گذارد و به کاهش تنش کم، افسردگی و نگراني كمك می‌کند.

 

پنج دليل براي موتورسواري در شهر

  • مناسب برای استفاده شهری

موتورسیکلت‌ها باوجود گزینه‌های ديگر در بازار از دهه 80 در ايران محبوب شدند. موتورسیکلت‌ها ازنظر تاریخی و فرهنگی به‌طور گسترده مورداستفاده قرارگرفته‌اند. یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های موتور بر روی خودرو، البته دسترسی و قابلیت پارک است.

همان‌طور که حتماً می‌دانید، امروزه بسیاری از مناطق مسکونی فقط برای موتورسیکلت قابل‌دسترسی هستند. بسیاری از نیازهای حمل‌ونقل، موتورسیکلت‌ها بسیار سریع‌تر از اتومبیل‌ها به مقصد می‌رسند. محیط‌بانان معتقدند که موتورسیکلت‌ها ازنظر آلودگی هوا و همچنین ترافیک آسیب کمتری به جو وارد می‌کنند. در كل، موتورسیکلت‌ها به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل روزمره مناسب براي افرادي كه مکان‌های شهري بزرگ زندگي می‌کنند. موتورها در مصرف سوخت بسیار کارآمد هستند، علاوه بر اين، انجام تعمیرات اساسی موتور نسبت به ماشين آسان‌تر است.

  • ظرفیت سوخت

در دهه گذشته، اکثر موتورسیکلت‌ها به سوخت تزریقی (FI) تبدیل‌شده‌اند. سیستم تزریق، بازده سوخت را در محدوده 30 تا 40 درصد بهبود می‌بخشد. این باعث می‌شود موتورسیکلت‌های اخیر در مصرف سوخت کارآمدتر از قبل با بازده سوخت حدود 30 کیلومتر در لیتر تا 50 کیلومتر در لیتر باشد. تصور کنید به‌طور متوسط ​​50 کیلومتر در روز رانندگی می‌کنید، هزينه سوخت شما بسيار كمتر از حد معمول می‌شود.

البته عوامل بیشتری وجود دارند که بر روی راندمان سوخت تأثیر می‌گذارند، مانند تعمیر و نگهداری، فشار لاستیک، وزن و غیره. كه درمجموع موتورسیکلت در مقایسه با خودرو در مصرف سوخت شما بسیار صرفه‌جویی می‌کند و یک مزیت بزرگ در رانندگي محسوب می‌شود.

  • راحتی

اما بهترین راحتی در استفاده از موتورسيكلت پيدا كردن راحت پارکینگ است. پیدا کردن پارکینگ هنگام رانندگی در شهر به‌ویژه کوچه‌ها و خیابان‌های باريك تقریباً مانند كابوس می‌ماند. موتورسیکلت‌ها به‌اندازه کافی کوچک و باریک هستند که در هر مكاني قابل پارك باشند.

  • آزادی

يكي از پنج دليل براي موتورسواری در شهر آزادی حرکت در هر زمان و هر مكان با هزینه کم است. آزادی حين موتورسواری باعث می‌شود اضطراب مربوط به دغدغه‌های زندگی‌تان از بين برود.

خلاصه

با شلوغی امروزه شهرهاي بزرگ، موتورسیکلت انتخاب هوشمندانه‌ای براي گذر از ترافیک‌های سنگين و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها است و از همه مهم‌تر ديگر دغدغه‌ای براي پارك كردن نخواهيد داشت.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =