مجله

نحوه تمیز کردن کلاه ایمنی موتورسیکلت

نحوه تمیز کردن کلاه ایمنی موتور سیکلت

آیا کلاه ایمنی موتورسیکلت شما کثیف است؟  نیازی به نگرانی نیست، می‌توانید آن را در یک‌لحظه تمیز و درخشان کنید!

امروز، نکات مهم مراقبت و نگهداری از کلاه ایمنی موتورسیکلت را یاد خواهید گرفت، از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند دلیل کثیف شدن کلاه ایمنی شما باشد تا بایدها و نبایدهای تمیز کردن، به‌علاوه دو روش تمیز کردن ساده که نمی‌خواهید از دست بدهید…

آیا برای یادگیری نحوه تمیز کردن کلاه ایمنی موتورسیکلت آماده هستید؟

 

چه چیزی باعث می‌شود کلاه ایمنی موتورسیکلت شما این‌قدر کثیف شود؟

سواری‌های مکرر و فرسودگی طولانی‌مدت فقط بر روی  ارزش موتورسیکلت تأثیر نمی‌گذارد و کلاه ایمنی موتورسیکلت شما نیز ضربه خواهد خورد. هنگامی‌که موتورسیکلت خود را برای سواری بیرون می‌آورید، کلاه ایمنی شما سهم زیادی از بوی بدن، روغن و عرق شما را در استفاده طولانی جذب می‌کند. این عناصر درنهایت به داخل کف و آستر نفوذ می‌کنند و درنتیجه بویی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود شما شروع به تمیز کردن آن کنید.

بااین‌حال، فقط داخل کلاه ایمنی موتورسیکلت شما نیست که کثیف خواهد شد. بیرون، در معرض انواع آب‌وهوای منطقه‌ای که در آن موتورسواری می‌کنید، نیز عوامل زیادی وجود دارند. از گردوغبار، باران، تجمع دوده و اثرانگشت گل‌آلود گرفته تا مدفوع پرندگان، حشرات مرده و موارد دیگر.

 

مراقبت از کلاه ایمنی موتورسیکلت

  • قبل از اینکه کلاه را پاک‌کنید، از یک حوله مرطوب شده با آب گرم برای تمیز کردن چیزهایی مانند روده حشرات و شل کردن آثار زباله‌ها استفاده کنید.
  • همیشه هنگام تمیز کردن روکش کلاه از صابون‌های ملایم مانند مواد شوینده لباس یا شامپو بچه استفاده کنید.
  • هنگام تمیز کردن پوسته و گیره‌های کلاه از فشار بسیار کمی استفاده کنید. در غیر این صورت، ممکن است خراش‌هایی را در قسمت بیرونی ایجاد کنید.
  • حتماً از حوله‌های میکرو فایبر استفاده کنید که بعد از تمیز کردن کلاه ردی روی کلاه باقی نماند.
  • پارچه‌های پنبه‌ای یک انتخاب فوق‌العاده برای تمیز کردن مفاصل و دریچه‌ها هستند.
  • می‌توانید از پولیش خودرو برای تمیز کردن پوسته کلاه براق استفاده کنید.
  • بگذارید آستر و کلاه خود در هوا خشک شوند. در صورت نیاز می‌توانید از فن اتاق برای تسریع فرآیند خشک‌کردن استفاده کنید.
  • هنگامی‌که به جاده می‌روید، از یک آستر زیر کلاه خود استفاده کنید تا سطح روغن بدن و عرق در داخل کلاه خود را کاهش دهید. کثیفی کمتر یعنی شستشوی کمتر!

 

نبایدهای مراقبت از کلاه ایمنی موتورسیکلت

  • درست مثل‌اینکه از خودتان مراقبت می‌کنید و بدون بیمه موتورسیکلت به جاده نمی‌روید، باید بدانید که کلاه خود را در برابر خوردگی و آسیب‌هایی که می‌تواند یکپارچگی آن را به خطر بیندازد، محافظت کنید.
  • برای تمیز کردن کلاه خود از محصولات مبتنی بر حلال یا تقطیر نفتی استفاده نکنید.
  • از هیچ پاک‌کننده‌ای با مواد حاوی آمونیاک یا پاک‌کننده شیشه روی قاب شیشه‌ای استفاده نکنید، زیرا این کار می‌تواند پلی کربنات روی لنزها را از بین ببرد.
  • روی آستر یا کلاه خود از صابون ظرف‌شویی یا مواد شوینده خشن دیگر استفاده نکنید.
  • برای تمیز کردن روکش کلاه از صابون حاوی نرم‌کننده یا نرم‌کننده پارچه استفاده نکنید، زیرا این کار از اجزای رطوبت‌گیر آستر جلوگیری می‌کند.
  • از ورقه‌های خشک‌کن برای خوشبو کردن بوی کلاه خود استفاده نکنید، زیرا حاوی مواد شیمیایی مخربی هستند که نه‌تنها می‌توانند به کلاه ایمنی آسیب برسانند بلکه باعث واکنش آلرژیک می‌شوند.

 

مواد پاک‌کننده

احتمالاً می‌توانید بیشتر این لوازم را در خانه خود پیدا کنید. برای تمیز کردن کلاه ایمنی موتورسیکلت خود، پارچه‌های میکرو فیبر و یک پاک‌کننده سبک مانند شامپو بچه می‌خواهید.

یک مسواک ارزان‌قیمت برای تمیز کردن شکاف‌های کوچک کلاه ایمنی که پارچه‌ها به آن‌ها دسترسی ندارند بسیار عالی است. همچنین برای تمیز کردن حشرات مرده و کثیف کمی آب گرم می‌خواهید.

 

روش اول: تمیز کردن کلاه ایمنی با آسترهای قابل جابجایی

اگر کلاه ایمنی شما دارای یک آستر قابل جابجایی باشد، کار شما کمی ساده‌تر خواهد شد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آستر و پدها را بشویید، پوسته را تمیز کنید و آماده هستید.

برای تمیز کردن آستر و پدها، با بیرون کشیدن آن‌ها از کلاه خود شروع کنید. توجه داشته باشید که آستر و پدها در داخل کلاه ایمنی قرارگرفته‌اند تا بتوانید پس از تمیز کردن آن‌ها به‌راحتی آن‌ها را برگردانید. از یک شوینده ملایم برای شستشوی پد و آستر استفاده کنید.

همچنین در صورت تمایل می‌توانید پدها و آستر را با دست بشویید، اما باید مراقب باشید که آن‌ها را کاملاً بشویید تا صابون پشت آن باقی نماند. درنهایت روی پدها و آستر را با استفاده از حوله خشک‌کنید و اجازه دهید در هوا خشک شوند.

برای تمیز کردن پوسته، باید قاب شیشه‌ای را از کلاه ایمنی جدا کنید. از مخلوطی از صابون و آب گرم به‌عنوان محلول خود استفاده کنید، سپس حوله میکرو فیبر خود را در آن خیس کنید. به‌آرامی حوله میکرو فیبر را روی هر قسمتی از پوسته که روده‌ها و مواد زائد حشرات گیرکرده‌اند قرار دهید، سپس آن‌ها را با انگشتان خود و محلول مالش دهید.

مراقب باشید در این مرحله از مالش دادن یا فشار بیش‌ازحد خودداری کنید، زیرا ممکن است آثار ناخوشایندی روی پوسته باقی بماند. می‌توانید از مسواک برای تمیز کردن دریچه‌های داخل آن استفاده کنید. همیشه باقیمانده صابون را با حوله میکرو فیبر مرطوب خود پاک‌کنید. پس از اتمام کار، از یک حوله میکرو فایبر خشک برای خشک‌کردن همه‌چیز استفاده کنید.

 

روش دوم: تمیز کردن کلاه ایمنی بدون پوشش قابل جابجایی

اگر کلاه ایمنی شما دارای آستر قابل جابجایی نیست، باید کمی تلاش بیشتری برای فرآیند تمیز کردن به خرج دهید. بهتر است یک لگن را با آب پرکنید و در حین تمیز کردن آن را در دوش یا وان خود نگه‌دارید.

با بیرون آوردن پدها و گیره‌هایی که می‌توانید شروع کنید. آن‌ها را یا با دست بشویید یا در ماشین خود همان‌طور که در روش قبلی توضیح داده شد بشویید. یک لگن بزرگ را با آب و شامپو بچه یا مواد شوینده پرکنید. یک حوله تاشده را در قسمت پایین قرار دهید تا هنگام شستن پوسته از خراشیدگی آن جلوگیری کند.

اجازه دهید کلاه برای چند دقیقه خیس بخورد و از انگشت خود استفاده کنید تا کف را عمیقاً وارد کلاه کنید. کلاه ایمنی را چندین بار با سر دوش یا شیر آب بشویید تا زمانی که تمام صابون از بین برود. از یک حوله برای خشک‌کردن کلاه خود استفاده کنید و از مسواک برای تمیز کردن نقاطی که به‌سختی به آن دسترسی دارید استفاده کنید.

باید اجازه دهید کلاه در هوا خشک شود یا می‌توانید از پنکه اتاق استفاده کنید. درنهایت، قاب شیشه‌ای را دوباره وصل کنید و همه‌چیز آماده است.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =