مجله

بررسی کلاه کاسکت راپیدو

بررسی کلاه کاسکت راپیدو

دلیل اینکه بسیاری از مردم موتورسیکلت را به‌عنوان وسیله نقلیه خود انتخاب می‌کنند، به دلیل احساس آزادی و لذت سواری و همچنین کاهش هزینه‌های بنزین و حق بیمه مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به خودرو است. بااین‌حال، برخی ممکن است با انتخاب نکردن وسایل حفاظتی و ایمنی مخصوصاً برای سر، دچار خطرات جبران‌ناپذیری یا حتی مرگ می‌شوند.

کلاه ایمنی موتورسیکلت خطر آسیب سر را تا 69 درصد و خطر مرگ را تا 42 درصد کاهش می‌دهد. هنگام وقوع تصادف موتورسواران یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر ناشی از صدمات سر است. از طرفی، تصادف با موتورسیکلت بسیار خطرناک‌تر از خودرو است؛ زیرا برخلاف خودرو که دارای ویژگی‌های متعددی در به حداقل رساندن صدمات دارد از قبیل کیسه هوا، موتورسیکلت هیچ محافظتی ارائه نمی‌دهد؛ بنابراین، موتورسواران بسیار آسیب‌پذیر هستند.

بیشتر مرگ‌ومیر ناشی از موتورسواری به دلیل نبود کلاه کاسکت است. ایمنی این کلاه طوری طراحی‌شده که از آسیب‌های جدی طی تصادفات فاجعه‌بار جلوگیری کند و تمام ضربه‌های مغزی یا سایر آسیب‌های وارد به سر را کاهش دهد.

عملکرد کلاه کاست موتور طوری که در هنگام تصادف، لایه بیرونی و داخلی کلاه ایمنی ضربه‌ها را تا 5 میلی‌متر جذب می‌کند. این عامل باعث کاهش نیروهای وارد بر مغز می‌شود که احتمال ضربه‌مغزی و سایر آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

با توجه به میلیون‌ها موتورسیکلت، انواع کلاه کاسکت با برندهای مختلف روانه بازار شدند که از بین آن‌ها در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کلاه کاست راپیدو (Rapido) بپردازیم.

 

اگر وقت کافی برای مطالعه این مطلب ندارید میتوانید به پادکست صوتی آن گوش دهید:

 


چرا استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت بسیار مهم است؟

تا همین چند ده گذشته، راحتی، وزن سبک و تهویه مناسب تنها چند دغدغه خریداران در انتخاب کلاه کاسکت موتورسیکلت بوده است، اما با روی کار آمدن برندها و مدل‌های مختلف کلاه کاسکت در بازار توقع و نیازهای مشتریان نیز تغییر کرده است. اغلب کلاه ایمنی‌های مدرن به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که از فشار گردن جلوگیری کنند و به موتورسوار امکان تمرکز بیشتر حین رانندگی، مسدود نشدن دید موتورسوار، محکم بودن هنگام سقوط یا هنگام تصادف و کاهش نیروی واردشده به سر موتورسوار هنگام تصادف را دهند.

درسته که کلاه کاست راپیدو نسبت به برندهای دیگر قیمت کمتری دارد اما قیمت پایین به معنای نبود کیفیت نیست. اگر این کلاه را نزدیک دیده باشید، شیفته استایل و راحتی کار با آن می‌شوید که خرید آن باقیمت کم بسیار مقرون‌به‌صرفه نیز است.

درهرصورت، با خرید کلاه کاسکت راپیدو از استایل شیک، طراحی آئرودینامیک و تناسب راحتی کلاه بر روی سر لذت خواهید برد. این برند دارای بسیاری از فناوری‌های پیشرو باقیمت مقرون‌به‌صرفه است که حفاظت و ایمنی بسیار بالایی دارد.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد کلاه کاسکت راپیدو

  • دارای فناوری MIT که به لطف یک‌لایه پلی کربنات سطح ایمنی بالاتر و محافظت کامل را تضمین می‌کند.
  • به کار رفتن فناوری نوآورانه Min-molding که علاوه بر لایه پلی کربنات دارای لایه پلی استایرن در داخل و بیرون کلاه می‌باشد که دوام و محافظت کلاه از سر را دوچندان می‌کند.
  • تهویه عالی با استفاده از 24 دریچه است تا هوای تازه روی سر شما جریان داشته باشد و بیش‌ازحد گرم نشوید.
  • سیستم تناسب عالی که کلاه با شکل سر فرد به‌راحتی تنظیم می‌شود. همچنین لایه‌های داخلی کلاه دارای پدهای نرم می‌باشد تا سر زیاد عرق نکند.
  • دارای فناوری MIPS برای کاهش آسیب به مغز در صورت تصادف
  • وجود پانل‌های Zonal Koroyd برای جذب ضربه‌های ناشی از میزان شدت تصادف
  • دارای پدهای آستر X-Static برای جذب عرق
  • سیستم نگه‌دارنده سر Octo Fit Kask به‌صورت عمودی و افقی برای کنترل بیشتر نقاط تماس کلاه با سر.
  • از مزایای دیگر کلاه کاسکت راپیدو سبک، خنک، آئرودینامیک بودن است که آن را به کلاهی ایدئال تبدیل کرده است.

 

معرفی کلاه کاسکت راپیدو

این کلاه کاسکت ساخت ایتالیا است و باوجود 24 دریچه قابلیت بالایی در خنک نگه‌داشتن سر دارد. همچنین تسمه‌های کناری با سگک‌های قفل شونده قابل تنظیم هستند و با انواع مختلف فرم‌های سر به‌خوبی تطبیق و هماهنگ می‌شوند.

در کل، این کلاه باوجود فناوری MIPS نیروی چرخشی سر شمارا کاهش می‌دهد و به‌طور موثر‌تری نسبت به کلاه ایمنی معمولی از آسیب مغزی جلوگیری می‌کند. سایر ویژگی‌های چشمگیر عبارت‌اند از 20 دریچه، تنظیم صفحه چرخشی، گیره قابل جابجایی، تهویه برای جلوگیری از مه عینک و پدهای خنک‌کننده برای از بین بردن عرق.

دو دلیل برای خرید کلاه کاسکت راپیدو

  • طراحی و زیباشناسی

تنها چیزی که توجه شمارا هنگام خرید کلاه کاست راپیدو جلب می‌کند، حفاظت، پوشش صحیح و تناسب آن برای اطمینان از ایمن بودن در صورت تصادف است.

کلاه کاست راپیدو دارای طراحی گهواره‌ای مانند “Up N Down”است. طراحی گهواره‌ای تقریباً شبیه سر فرد است و به‌صورت عمودی و افقی می‌چرخد و درنتیجه ایمنی را حین موتورسواری فراهم می‌کند.

  • کیفیت

کلاه کاست راپیدو باوجود ویژگی‌هایی از قبیل لایه‌بندی مموری فوم، بند قابل تنظیم چانه و بدنه فوم نرم همچنان کیفیت قابل قبولی در دنیای کلاه کاست‌ها دارد. راپیدو علاوه بر استایل زیبا به دلیل وجود دریچه‌های گرد خمیده روی کلاه، سر شمارا خنک نگه می‌دارد.

 

مزایای استفاده از کلاه کاست راپیدو

هیچ جای دنیا به شما توصیه نمی‌شود هنگام رانندگی با موتور از کلاه ایمنی استفاده نکنید، زیرابه غیر از ایمنی مزایای دیگری از قبیل زیر دارد:

  • کاهش صدای باد

استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت باد از صورت شما دور می‌شود که درنتیجه دید شمارا نسبت به جاده بهتر می‌کند. کاهش باد به‌ویژه در هوای سرد مفید است، زیرا برخورد باد سرد حین رانندگی ممکنه شما دچار آفتاب‌سوختگی کند. علاوه بر این کلاه گوش‌های شمارا می‌پوشاند که درنتیجه سواری بهتری خواهید داشت. کاهش صدای باد آگاهی از هر موقعیت خطرناکی حین رانندگی با موتور را آسان‌تر کند.

  • بهبود دید و نقاط کور جاده

کلاه ایمنی از صورت شما در برابر حشرات، گردوغبار، شاخه‌ها و سایر اشیاء موجود در هوا هنگام موتورسواری محافظت می‌کند. برخورد با این اشیاء حواس شمارا از رانندگی پرت می‌کند یا مانع دید شما از جاده می‌شود. همان‌طور که نی دانید، کاهش موقت دید ناشی از تابش نور خورشید یکی از عوامل مؤثر در بسیاری از تصادفات است، کلاه ایمنی موتورسیکلت راپیدو دارای محافظ در برابر نور خورشید می‌باشد.

  • دورنگه داشتن موها از صورت

موهای بلند حین موتورسواری به دلیل مسدود کردن دید راننده باعث تصادف می‌شود. کلاه ایمنی با ثابت نگه‌داشتن موها حین رانندگی، موتورسواری را راحت‌تر می‌کند.

  • محافظت در برابر آب‌وهوا

باران، طوفان گردوغبار آب‌وهوای بد، راندن موتورسیکلت را خطرناک می‌کند. کلاه کاست راپیدو با رفع این موانع از صورت موتورسوار از کاهش دید و حواس‌پرتی جلوگیری می‌کند.

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + سه =