مجله

اهمیت استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسیکلت سواری

اهمیت استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسیکلت سواری

افراد مختلف ممکن است در مورداستفاده از کلاه ایمنی یا عدم استفاده از کلاه ایمنی هنگام موتورسیکلت اختلاف‌نظر داشته باشند. اما واقعیت این است که پوشیدن کلاه ایمنی بسیار مهم است.

اگرچه مزایای ایمنی کلاه ایمنی برای اکثر سوارکاران آشکار است، اما کلاه ایمنی می‌تواند مزایای مالی و قانونی خاصی را در صورت تصادف به همراه داشته باشد.

هنگامی‌که حادثه رخ می‌دهد، ممکن است خوشحال باشید که کلاه خود را حتی باوجود ناراحتی‌هایی که ممکن است با این تجهیزات حفاظتی به همراه داشته باشد، استفاده کرده‌اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهمیت استفاده از کلاه ایمنی، همراه با نکاتی برای یافتن بهترین مناسب برای خود، ادامه مطلب را بخوانید.

 

این مقاله دارای فایل صوتی (پادکست) میباشد:

 


چرا موتورسواران باید از کلاه ایمنی موتورسیکلت استفاده کنند؟

عدم استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند منجر به جریمه و سایر مشکلات قانونی شود و این تنها در صورتی است که بتوانید از تصادف جلوگیری کنید. در صورت تصادف، عواقب استفاده نکردن از کلاه ایمنی می‌تواند بسیار بدتر شود.

این عواقب می‌تواند بر سلامت شخصی و رفاه مالی شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می‌دهد که کلاه ایمنی موتورسیکلت مسئول نجات جان بیش از 1800 نفر در سال است و خطر مرگ را تا 37 درصد کاهش می‌دهد. کلاه ایمنی خطر آسیب سر را تا 69 درصد کاهش می‌دهد.

کارشناسان تخمین می‌زنند که کلاه ایمنی می‌تواند جان بیش از 800 موتورسیکلت‌سوار را در هرسال نجات دهد. بااین‌حال، حتی اگر بتوانید از تصادف خود جان سالم به درببرید، ممکن است با هزینه‌های قابل‌توجهی روبرو شوید و گزینه‌های کمتری برای پوشش دادن این هزینه‌ها داشته باشید.

 

هزینه‌های عدم استفاده از کلاه ایمنی موتورسیکلت

جریمه‌های قانونی استفاده نکردن از کلاه ایمنی تنها بخشی کوچک از هزینه‌های مالی است که می‌تواند با نپوشیدن کلاه ایمنی همراه باشد.

اگر درنهایت دچار حادثه شدید، عدم استفاده از کلاه ایمنی می‌تواند پوشش بیمه‌ای شمارا به خطر بیندازد – حتی اگر طرف دیگری مسئول تصادف شما باشد.

اگر شما یکی از ده ها هزار موتورسواری هستید که هرساله دچار تصادف می‌شوند، این هزینه‌ها ممکن است بر دوش شما بیفتد.

 

نحوه انتخاب (بهترین کلاه ایمنی موتورسیکلت)

اگر کلاه ایمنی موتورسیکلتی می‌خواهید که بهترین محافظت ممکن را در صورت تصادف ارائه دهد، باید به دنبال کلاه ایمنی باشید که بهترین تناسب را برای سر شما ارائه دهد.

در اینجا چند نکته در مورد انتخاب کلاه ایمنی وجود دارد که از شما در هنگام تصادف محافظت می‌کند:

  • اطمینان حاصل کنید که کلاه ایمنی به‌خوبی روی سر و گردن شما قرار می‌گیرد. کلاه ایمنی نباید به‌تنهایی حرکت کند. در عوض، حتی زمانی که باد به آن ضربه می‌زند، باید روی سر شما محکم بچسبد.
  • از کلاه ایمنی به مدت 15 دقیقه استفاده کنید تا نقاط بسیار تنگ را شناسایی کنید. این درد در هنگام سواری بدتر می‌شود. اگر متوجه نقاط درد شدید، کلاه ایمنی ممکن است برای سر شما خیلی سفت باشد.
  • تهویه کلاه خود را بررسی کنید. تهویه مناسب برای آزاد شدن گرمای محبوس شده و کاهش رطوبتی که می‌تواند گیره کلاه شمارا مه کند، موردنیاز است.
  • همیشه نو بخر یک کلاه ایمنی استفاده‌شده ممکن است در ایمنی آن به خطر بیفتد. کلاه ایمنی باید هر سه تا پنج سال یک‌بار تعویض شود و همیشه باید در شرایط نو خریداری شود.

 

 

از کجا می‌توانم برای (کلاه‌های موتورسیکلت در نزدیکی خودم) خرید کنم؟

درحالی‌که فروشگاه های آنلاین موتورسیکلت می‌توانند ابزار مفیدی برای تحقیق در مورد خرید کلاه ایمنی باشند، تنها راه برای شناسایی (ایمن‌ترین کلاه ایمنی موتورسیکلت) برای سر خود این است که این کلاه‌ها را شخصاً امتحان کنید تا تناسب آن‌ها را آزمایش کنید.

یک فروشگاه موتورسیکلت و لوازم جانبی به شما امکان می‌دهد گزینه‌های خود را مرتب کنید و بهترین کلاه ایمنی را که نیازهای ایمنی و راحتی شمارا برآورده می‌کند و درعین‌حال متناسب با بودجه شما است، بیابید. همچنین می‌توانید با کارشناسان مشورت کنید تا راهنمایی‌های بیشتری در مورد نحوه اطمینان از نصب صحیح کلاه ایمنی هنگام سواری روی سر خود داشته باشید.

 

‫0/5 ‫(0 نظر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 7 =