مجله

انواع دستکش موتورسیکلت

انواع دستکش برای موتور سواری

درست مانند هر چیز دیگری این روزها، تولیدکنندگان دستکش موتورسیکلت گزینه‌های بسیار تخصصی برای هر سبک، نوع و شرایط سواری دارند. یک جفت دستکش لزوماً برای هر نوع سبک یا شرایطی مناسب نیست، بنابراین مهم است که تفاوت‌ها را درک کرده و انتخاب درستی داشته باشید.

ما تمام دسته‌هایی را که می‌توانستیم به آن‌ها فکر کنیم در زیر اضافه کرده‌ایم. توجه داشته باشید که ممکن است در ویژگی‌ها و انواع تکرار وجود داشته باشد، زیرا افراد مختلف به روش‌های منحصربه‌فردی به این انواع دستکش اشاره می‌کنند.

همیشه به یاد داشته باشید که هدف شما از انتخاب دستکش موتورسیکلت، تطبیق دستکش با سبک سواری، نوع سواری، آب‌وهوا و درنهایت ایمنی دست و انگشتان شما در صورت تصادف است.

 

 

لیست زیر بر اساس ویژگی‌ها و محافظت از بدترین به بهترین رتبه‌بندی شده است.

  1. بدون دستکش

برخی از مردم نمی‌دانند که هنگام رانندگی با موتورسیکلت باید دستکش بپوشند، اما مطمئن هستیم که پس از چند سواری متوجه اهمیت آن خواهند شد. دستکش‌های چرمی عالی به نظر می‌رسند و همچنین از شما در برابر باد و برخی لرزش‌های موتورسیکلت محافظت می‌کنند.

همچنین، در یک اتفاق ناگوار در صورت تصادف، بیشتر مردم سعی می‌کنند دستان خود را محافظ خود کنند، این فقط یک واکنش درونی است. در هنگام تصادف دستان شما آسیب زیادی را متحمل خواهند شد و متوجه خواهید شد که دستان شما خراشیده شده و خونی است، بنابراین، دستکش بپوشید!

 

  1. دستکش بدون انگشت

انگشتان نیز برای برداشتن اشیا عالی هستند، بنابراین بسیار مهم هستند؛ بنابراین، داشتن دستکشی که فقط از کف دست شما محافظت می‌کند، احمقانه است.
از تمام دست خود محافظت کنید، نه فقط از انگشتانتان. به نظر من دستکش‌های بدون انگشت فقط کمی بهتر از بدون دستکش هستند.

 

  1. دستکش ضد خاک

هنگام موتورسواری کراس یا سایر رشته‌های آفرود، چهار نقطه تماس اصلی وجود دارد: پا، قسمت داخلی پا، باسن و دست‌هایتان! عملکرد اصلی این چهار نقطه کمک به شما در حفظ تعادل است، بنابراین همه آن‌ها باید محافظت شوند. از بین تمام این نقاط تماس، دست‌ها و پاهای شما بدون شک مهم‌ترین هستند.

هنگام موتورسواری، دستان شما کارهای زیادی برای انجام دادن دارند. آن‌ها نه‌تنها مسئول گاز و ترمز هستند، بلکه باید شمارا با دوچرخه در تماس نگه‌دارند. هنگام موتورسواری بر روی زمین‌های ناهموار، سطح چسبندگی می‌تواند قابل‌توجه باشد. دستکش‌های شما باید بتواند در برابر سختی‌های مسیر خاکی مقاومت کند.

این دستکش‌ها بیشتر با پارچه و توری ساخته می‌شوند. به دنبال ویژگی‌هایی مانند گرفتن، تهویه و محافظت باشید.

 

  1. دستکش کوتاه

اگر بیشتر در خیابان موتورسواری می‌کنید، دستکش‌های کوتاه بهترین هستند. همان‌طور که از نام آن پیداست، پوشیدن و درآوردن آن آسان است و بسیار راحت است.

گزینه‌های دستکش کوتاه زیادی برای پوشش انواع نیازهای راحتی، عملکرد و حفاظت وجود دارد. بستگی به سبک سواری شما و زمان سوارشدن شما دارد. در اینجا انواع مختلفی از دستکش‌های کوتاه را در بازار پیدا می‌کنید:

  • دستکش تابستانی:
    اغلب ترکیبی از توری و چرم به‌عنوان ساختار اصلی خواهد بود. چرم مقاومت سایشی موردنیاز را در کف دست و حس لامسه را فراهم می‌کند درحالی‌که توری جریان هوا را در پشت دست بدون از بین بردن محافظت فراهم می‌کند.
  • دستکش‌های زمستانی:
    اغلب علاوه بر داشتن یک غشای ضد آب، یک آستر حرارتی یا ترکیبی از این دو، در ساختار اصلی منسوجات نیز عرضه می‌شوند. درحالی‌که احتمالاً می‌توانید دستکش‌های چرمی زمستانی پیدا کنید، چرم معمولاً به‌خوبی آب‌وهوای نامساعد را اداره نمی‌کند.
  • دستکش‌های دوگانه:
    گزینه‌های عالی برای موتورسوارانی هستند که وقت خود را در خاک و خیابان می‌گذرانند. این نوع دستکش‌ها معمولاً چرم و منسوجات را در ساخت اصلی خود ترکیب می‌کنند و هر دو ویژگی خیابانی و آفرود را باهم ترکیب می‌کنند و راحتی و جریان هوای بیشتری را نسبت به دستکش‌های خیابانی خالص ارائه می‌دهند.
  1. دستکش مخصوص و کامل

دستکش‌های مخصوص و کامل اغلب از مواد بیشتری استفاده می‌کنند و محافظت بیشتری را ارائه می‌کنند، زیرا پوشش بیشتری در اطراف مچ ایجاد می‌کنند.

 

  1. دستکش مسابقه

تولیدکنندگان تلاش زیادی برای طراحی و توسعه دستکش‌های مسابقه‌ای انجام می‌دهند، به دلیل نیازهایی که روی این دستکش‌ها در کنار نوردهی به دست می‌آیند. دستکش‌های مسابقه همچنین دارای زره و محافظت جدی برای تصادفات با سرعت‌بالا هستند. آن‌ها معمولاً کف دست‌های نازکی برای کنترل خوب دریچه گاز و تهویه زیاد درزمانی که بیشترین فشار را انجام می‌دهید، دارند.

یک دستکش مسابقه کامل چرمی معمولاً از ترکیبی از پوست گاو و بز یا پوست کانگورو ساخته می‌شود. چرم گاو سخت است و اغلب در پشت دست استفاده می‌شود، جایی که مهارت و حس لامسه اهمیت کمتری دارد. پوست بز نسبت به پوست گاو در برابر ضربه مقاومت کمتری دارد، اما سطوح کنترل بیشتری را احساس می‌کند، بنابراین به‌طورکلی برای کف دست استفاده می‌شود.

 

فکر می‌کنید شما به چه دستکشی نیاز دارید؟

با این تنوع چه در نوع و چه در کیفیت و البته قیمت؛ چه نوع دستکشی را باید استفاده کرد؟ دو راه پیشنهاد می‌کنیم:

  • از سایت آسیاموتورپارتز بازدید کنید و قسمت مخصوص دستکش‌های موتورسیکلت را بازدید کنید و در کنار هر محصول، ویژگی‌های آن را مطالعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید
  • با کارشناسان آسیاموتورپارتز تماس بگیرید تا با توجه به بودجه و نیاز شما؛ مناسب‌ترین دستکش را به شما پیشنهاد دهند

دستکش برای موتورسواری مانند کلاه کاسکت؛ واجب و ضروری است. بر سر سلامتی خود ریسک نکنید و امنیت خود را بالاترین مورد بدانید.

‫0/5 ‫(0 نظر)

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 2 =